• Jak spożywać siemię lniane?

    Siemię lniane (https://www.bee.pl/9254-len) jest spożywane od tysięcy lat i jest obecnie znane jako żywność. Siemię lniane, znane jako zwykły len, poprawia trawienie, upiększa skórę, wspomaga ograniczać poziom cholesterolu, utrzymuje balans hormonalny, zwalcza komórki rakowe, a także jest skuteczne w diecie. Lista korzystnych właściwości siemienia lnianego jest bardzo długa. Jak jeść siemię lniane, ile, czego nie robić, czy siemię lniane jest trujące?

    Źródło roślinnych kwasów tłuszczowych omega-3

    Jest to unikalna cecha siemienia lnianego. Siemię lniane jest pożywne i zawiera wiele kwasów tłuszczowych omega-3 wśród roślin (stosunek kwasów tłuszczowych omega-3 do kwasów tłuszczowych omega-6 wynosi 4: 1). Nasza dieta jest bogata w kwasy tłuszczowe omega-6, więc siemię lniane dobrze równoważy ten stosunek i otrzyma wystarczającą ilość kwasów tłuszczowych omega-3. Jeśli chcesz utrzymać prawidłowe funkcjonowanie mózgu i serca oraz poprawić pamięć, siemię lniane jest integralną częścią diety.

    Działanie ochronne przeciwko rakowi piersi

    Lignina ma działanie przeciwnowotworowe i hamuje działanie żeńskich hormonów powodujących raka. Ponadto, siemię lniane zawiera największą liczbę fitoestrogenów na świecie

    Działanie uspokajające na przewód pokarmowy

    Inną cechą siemienia lnianego jest olej roślinny, który pokrywa błony śluzowe części przełyku, żołądka i dwunastnicy w celu ochrony przed kwasem chlorowodorowym i tłumienia stanu zapalnego.

    Obniżenie poziomu cholesterolu

    Siemię lniane jest bogate w fitosterole, które pomagają obniżyć poziom cholesterolu. Zostało to również potwierdzone w badaniu, który pokazuje, że regularne spożywanie siemienia lnianego może obniżyć zły cholesterol we krwi nawet o 12%.

    Poprawa funkcji układu trawiennego

    Klej roślinny zawarty w siemieniu lnianym poprawia perystaltykę jelit. Dzięki 2 łyżkom siemienia lnianego możesz wziąć 1% dziennego spożycia błonnika pokarmowego, 22%, aby oczyścić przewód pokarmowy. Ponadto siemię lniane nie zawiera glutenu, który może powodować stan zapalny. Dlatego może być stosowany zamiast osób z nietolerancją glutenu.

    Jak pozwala schudnąć


    Siemię lniane może pomóc w walce z otyłością i wspiera utratę wagi. Połączenie dużej ilości błonnika pokarmowego i zdrowych kwasów tłuszczowych zapewni długotrwałe uczucie sytości i będzie miało pozytywny wpływ na wagę. Ponadto, przeciwzapalne właściwości siemienia lnianego są również skuteczne w utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania przewodu pokarmowego.