Międzynarodowe rozwiązania sprzedażowe dla polskich producentów
  • Business Gate :Business Gate

Międzynarodowe rozwiązania sprzedażowe dla polskich producentów

Dodano:   /  Zmieniono: 
Bartosz Mikołajewski
Bartosz Mikołajewski / Źródło: Archiwum Moleo
Moleo to internetowa sieć sprzedaży o międzynarodowym zasięgu. Dociera do 14 krajów na całym świecie, w tym m.in. do rynków Ameryki Północnej i Azji. Od startu działalności w marcu 2015 roku w Moleo zrealizowanych zostało już 150 tysięcy zamówień.

Źródłem przewagi konkurencyjnej firmy jest szybkość dostaw, zdolność pokonywania ograniczeń geograficznych, a tym samym: sezonowości. Unikalny model biznesowy polega natomiast na udostępnianiu posiadanych narzędzi do międzynarodowej sprzedaży producentom z rynków lokalnych. To rozwiązanie, dzięki któremu zyskują wszyscy – rozwiązanie na miarę „Wizjonerów XXI wieku”. Gdy inni działają w rytmie pór roku, Moleo wykracza poza te ograniczenia.

Produkty, które trafiają do sprzedaży w sklepie internetowym Moleo są dostępne przez cały rok, ponieważ zawsze gdzieś na świecie są potrzebne. Gdy w Polsce kończy się zima, w Skandynawii śnieg leży nadal, więc łopata do odśnieżania wciąż cieszy się powodzeniem. Kalosze? W Moleo sprzedawane są przez cały rok. Co prawda w Polsce deszczowe pory to przede wszystkim wiosna i jesień, jednak w Wielkiej Brytanii – pada cały czas. Odległość nie stanowi problemu. Moleo dysponuje własnym zapleczem logistycznym, które zapewnia szybkość i pewność dostaw. Przykładowo przesyłka z Polski do Niemiec trafia w 24 godziny. Wydajność logistyczna firmy pozwala na przesłanie ponad 2000 przesyłek dziennie. Zespół Moleo tworzą osoby, których praca polega przede wszystkim na stałym powiększaniu różnorodności oferty i szybkiej reakcji na zmienne trendy rynkowe. Obecnie firma zatrudnia ponad 100 pracowników. – Nasz zespół tworzą specjaliści, których zadaniem jest sprostać oczekiwaniom różnorodnych typów klientów na całym świecie. Kluczowa jest tu dokładna znajomość tych rynków oraz specyfiki oferowanych na nich lokalnie produktów. – mówi prezes firmy Michał Grabka. – Działania zespołu wpieramy wraz z pozostałymi członkami zarządu Moleo naszym osobistym doświadczeniem w handlu zagranicznym, które zdobywamy już od ponad 12 lat – dodaje.

W swoim portfolio firma ma kilkadziesiąt tysięcy produktów. Plan na kolejne lata zakłada jego rozbudowę o nowy asortyment i kolejne marki. Moleo udostępnia swoją szeroko zasięgową sieć dystrybucji polskim dostawcom, którzy działając samodzielnie nie są w stanie nadać swojemu biznesowi takiego rozmachu. Producent towaru może skoncentrować się przede wszystkim na jego jakości – o resztę dba Moleo, zapewniając m.in. obsługę posprzedażową klienta w języku angielskim, włoskim, niemieckim, hiszpańskim i francuskim. Doświadczony zespół sprzedaży Moleo pilnuje tego, by produkty trafiły w ręce właściwych klientów, a doświadczenie zakupowe spełniało zmienne oczekiwania konsumentów. Klienci Moleo doceniają wygodę dokonywania zakupu online, jednak w przypadku niektórych grup asortymentu (np. dziecięcych wózków i fotelików samochodowych) chcą zobaczyć produkt na żywo. W odpowiedzi na tę potrzebę, spółka Moleo zdecydowała się otworzyć pod Warszawą sklep stacjonarny DaBiDu. Działania na szeroką skalę wpisane są w DNA firmy – sklep oferuje największy w Polsce wybór tego typu asortymentu. Firma posiada na swoim pokładzie również prężnie działający zespół odpowiedzialny za działania marketingowe i PR: począwszy od przygotowania profesjonalnej sesji fotograficznej asortymentu, po promocję medialną. Nie wszyscy przedsiębiorcy w Polsce mogą pochwalić się takim zasobem – dlatego to zwłaszcza do nich Moleo mówi: zapraszamy, skorzystajcie z naszego wsparcia. www.moleo.pl

Okładka tygodnika WPROST: 5/2017
Artykuł został opublikowany w 5/2017 wydaniu tygodnika „Wprost”
/ Źródło: Business Gate

Czytaj także

Czytaj także